Reklama zaměřená na děti

Eva | 15.5.2007 | Reklama zaměřená na děti

Dobrý den. Můj dotaz asi úplně nesplňuje náplň vaší poradny. Ale přesto: "Nelíbí se mi, že se ve veřejnoprávní televizi vysílají reklamy zaměřené na malé děti (před večerníčkem a před každým dětským pořadem) a to jak reklamy na hračky, tak především na všelijaké nezdravé potraviny a dále mě děsí upoutávky na různé filmy, ve kterých je spousta krve, také v těsné návaznosti na dětské pořady. Poslala jsem v tomto duchu podnět na Radu pro rozhlasové a televizní vysílání. Odtud mi přišla odpověď, že věc zdravé výživy stojí především na rodině a oni že do obsahu reklam nemohou zasahovat. Mohli byste mi, prosím, poradit jakým způsobem dále postupovat, aby se dnešní situace změnila k lepšímu? Mohli byste mi např. pomoci formulovat dopis, kterým by se Rada musela více zabývat. Vzhledem k tomu, že se pohybuji mezi mnohými matkami s malými dětmi, dovedu si představit, že bych dokázala sehnat pro dobře formulovaný dopis širší podporu... Děkuji. Eva Schreierová

Odpověď:

Dobrý den,
Rada pro rozhlasové a televizní vysílání se řídí zákonem o regulaci reklamy, který nijak nereguluje reklamu na nezdravé potraviny a hračky. Déle se rada řídí zákonem o provozování rozhlasového a televizního vysílání, podle kterého nesmí být v době mezi 6:00 a 22:00 vysílány pořady, které by mohly ohrozit psychický a morální vývoj dětí a mládeže. To, jestli konkrétní upoutávky do této kategorie patřila či nikoli, záleží na posouzení Rady.

Eva Fialová

loga esf a oplzz
původní verze poradny: http://www.rovneprilezitosti.cz/oldweb/poradenstvi.php, http://www.rovneprilezitosti.cz/oldweb/info.php
© 2011; Gender Studies. Webhosting, webdesign & publikační systém TOOLKIT - econnect