Martina | 30.5.2012 10:55:41
Dobrý den, mám dotaz ohledně napomenutí. Dostala jsem napomenutí za fakturaci. Za 6 let co jsem zaměstnaná u současného zaměstnavatel jsem neudělala jedinou chybu, až nyní jsem vyfakturovala o poloviční množství méně. Zaměstnavatel mě neustále chválil a vzápětí mi dal toto napomenutí s tím, že buď mu dám 7000,-Kč to byla částka, která chybela vyfakturovat a nebude to řešit, nebo napomenutí. Upozorňuji, že faktura byla opravená a částku dostane od zákazníka zaplacenou. Mám šanci se proti tomu bránit. Jsem spolehlivá a zodpovědná a chyba se stala, protože neustále musím odbíhat od jedné práce ke druhé, podle toho co zrovna po mě chce.Nechci si dělat problémy se zaměstnavatelem, práce mě baví, ale mrzí mě toto jeho jednání, protože jsem jediná administrativní pracovnice ve firmě a dělám zde vše i nad rámec pracovních povinností i jeho soukromé záležitosti. Děkuji za odpověď. Martina
Odpověď:
Dobrý den,
zaměstnavatel nemá právo udělovat zaměstnanci pokuty za práci, která byla podle něho špatně odvedena. Požadavek na finanční částku výměnou za neudělení napomenutí je šikanozní jednání, na které nemá zaměstnavatel rovněž právo. Ve Vašem případě by po Vás mohl vyžadovat náhradu škody. Pokud zákazník opravenou fakturu zaplatí, žádná škoda mi nevznikne. Nemůže ji tedy po Vás ani nárokovat.
Eva Fialová