koriz | 18.10.2012 08:52:19

dobry den.chci se zeptat.jakou dobu ma zamestnavatel na doruceni neschopenky a listku na penize na ossz.jsem v neschopnosti uz od srpna.a zatim zadnou nemocenskou jsem nedostal.kdyz jsem se informoval na prislusnem uradu (ossz).bylo mi zdeleno,ze zadne papiry v evidenci nemaji.kdyz jsem mluvil s nadrizenym tak jen sliboval,ze se to vyridi,ale nic se nedeje.co proto mam udelat.dekuji za odpoved.

Odpověď:

Dobrý den,
povinností zaměstnavatele je přijímat žádosti svých zaměstnanců o dávky nemocenského pojištění, včetně dalších podkladů potřebných pro stanovení nároku na dávku a její výplatu, a neprodleně je předávat OSSZ příslušné k výplatě dávek. Informujte OSSZ o porušení povinnosti zaměstnavatele. Příslušná OSSZ může při porušení povinností zaměstnavatele s tímto zaměstnavatelem zahájit správní řízení o udělení sankce podle zákona o nemocenském pojištění.

Eva Fialová

loga esf a oplzz
původní verze poradny: http://www.rovneprilezitosti.cz/oldweb/poradenstvi.php, http://www.rovneprilezitosti.cz/oldweb/info.php
© 2011; Gender Studies. Webhosting, webdesign & publikační systém TOOLKIT - econnect