Vláďa | 5.6.2014 08:18:57
Dobrý den,
pracuju u příspěvkové organizace převážně jako administrativní pracovník. V případě potřeby ale zastupuju i zaměstnance na jiných pracovních pozicích.
Mám pružnou pracovní dobu, ale potřeboval bych z osobních důvodů alespoň dočasně upravit pracovní dobu tak, že bych měl dva pracovní dny v týdnu (každé úterý a čtvrtek) volné. Navrhoval jsem zaměstnavateli, že si chybějící část hodin odpracuji během dalších tří pracovních dnů. Je ze zákoníku práce taková úprava a dohoda možná ? Vážné provozní důvody by tomu neměly bránit, protože převážnou část práce vykonávám v administrativě a rizikovou práci mohu vykonávat v běžné pracovní době, kdy je na pracovišti více zaměstnanců.
Na jaké právní ustanovení se mohu při projednávání této záležitosti se zaměstnavatelem obrátit ?
Děkuji za odpověď.
Odpověď:
Dobrý den,
o rozvržení pracovní doby rozhoduje zaměstnavatel. Ten rovněž stanoví pevnou pracovní dobu, po kterou musíte být na pracovišti. Pokud se se zaměstnavatelem dohodnete, může Vám pracovní dobu upravit, jak požadujete. na jinou vhodnou úpravu pracovní doby má nárok zaměstnankyně nebo zaměstnanec pečující o dítě mladší než 15 let, těhotná zaměstnankyně nebo zaměstnanec, který prokáže, že převážně sám dlouhodobě pečuje o převážně nebo úplně bezmocnou fyzickou osobu.
Eva Fialová