Týna | 24.6.2015 14:23:42

Dborý den,
zaměstnavatel mi nabídl práci na DPP při rodičovské dovolené (cca do 20h týdně). Práce ale spočívá i v tom, že u terréní služby (soc. sektor) bych měla být na telefonu, pokud by klient něco chtěl nebo se něco stalo, po celý týden. Argument, že potřebuji vědět, kdy pracuji a kdy se mohu věnovat dítěti, nereflektovat. Pro mne toto neslučitelné s rodinným životem, z hlediska zaměstnavatele jsem dostala přijatelnou a skoubitelnou nabídku a takto to vyžaduje charakter služby (osobní asitence.) Může toto "nastavení" požadovat?
Děkuji

Odpověď:

Dobrý den,
dohoda o provedení práce je primárně určena pro plnění určitého pracovního úkolu. Zaměstnanec vykonávající práci na základě této dohody je povinen provést pracovní úkol v počtu hodin, na který je dohoda uzavřena. Pokud požaduje zaměstnavatel provádění úkolu v určitém čase, musí na základě § 241 odst. 2 zákoníku práce na žádost zaměstnance pečujícího o dítě do 15 let věku upravit tyto hodiny dle potřeb tohoto zaměstnance.

Eva Fialová

loga esf a oplzz
původní verze poradny: http://www.rovneprilezitosti.cz/oldweb/poradenstvi.php, http://www.rovneprilezitosti.cz/oldweb/info.php
© 2011; Gender Studies. Webhosting, webdesign & publikační systém TOOLKIT - econnect