Hradilová | 17.7.2016 09:00:15
V případě,že dojde k překážce v práci ze strany zaměstnavatele,jak se má zaměstnavatel se zaměstnanci vypořádat?Dovolenou již mají zaměstnanci vybranou nebo naplánovanou.V tomto případě se jedná o případ,kdy z důvodu opravy komunikace bude uzavřen přístup do celého autoservisu a hrozí,že zaměstnanci ani zákazníci se na pracoviště nedostanou.
Děkuji
Odpověď:
Dobrý den,
podle 208 zákoníku práce platí, že nemohl-li zaměstnanec konat práci pro jiné překážky na straně zaměstnavatele, než jsou prostoje či přerušení práce nepříznivými povětrnostními vlivy či živelní událostí, přísluší mu náhrada mzdy nebo platu ve výši průměrného výdělku; to neplatí, bylo-li uplatněno konto pracovní doby. Pokud by zaměstnavatel o plánované opravě komunikace věděl 2 týdny předem, mohl by zaměstnancům nařídit čerpání dovolené v souladu s § 217, odst. 1, věta čtvrtá zákoníku práce. K upřesnění Vašeho dotazu se můžete obrátit na právní poradnu telefonicky, a to v úterý od 9:00 do 11:00 a v pátek od 16:30 do 18:30 na telefonní číslo 224 913 350 nebo 774 913 350.
Kateřina Lovitt